Två år med bloggen

Tänk vad fort två år går, har säkert skrivit om att jag från början trodde jag skulle skriva max tio inlägg men tittar jag nu är jag uppe i över 300 inlägg och jag har fler planerade. Det jag börjat tänka på nu är att börja skapa egna recept, där jag kan säga- det där kom jag på, det där är mitt recept. Min hjärna börjar genast tänka tårta och ska nog börja träna mer spritsteknik och att göra mer fancytårtor men även kakor och rulltårtor som jag fortfarande anser är extremt underskattat. Framför allt ser jag fortfarande fram emot att utveckla mig själv, komma på nytt bli bättre. Den dagen man tappar lusten kan man lika gärna ge upp för man har alltid nytt att lära. Under våren ska jag både lära mig brygga kaffe och göra dumplings.

Häromveckan på min facebooksida fick jag positiv feedback för att jag oftast använder ekologiska produkter. För mig gardet flera anledningar, det viktigaste är att jag vill främja en god djurhållning och antibiotikan man ger djuren. Detta gäller framför allt kyckling och grisar. Sen vill jag själv inte få i mig massor av gifter I maten eller i min kropp. Och sen den sista och kanske mest klatschiga. Jag vill att det ska finnas en bra värld för framtida generationer, där djuren mår bra, där haven inte är överfiskade och där vi inte lever över våra resurser. Och det här är inget jag kommit på utan följer i fotstegen på mina förebilder Sébastien Boudet ( som inspirerade mig att starta bloggen), Mattias wallmark på Lundbergs konditori, Niklas Ekstedt och andrasom liksom jag använder sig av bra råvaror och verkar för ett hållbart tänk med livsmedel. Men även butiker som Cajsa Warg som är en daglighandel med bra utbud av eko och fairtrade, eller min egen arbetsgivare Androuet som tar in hantverks ostar från Frankrike eller specialkaffe från Johan & Nyström som är eko och i många fall fairtrade.

Och ju fler vi blir, desto bättre . Målet borde vara att ekologiskt producerad mat inte skulle kosta mer än den idag "vanliga" maten.

Kommentarer

Populära inlägg