Raw chocolate fudge med blåbär och kokos

De senaste veckorna har varit lite crazy banana med mycket på jobbet och mycket privat. Tyvärr ser det inte riktigt ut att lugna ner sig då jag börjar plugga snart, så kanske att bloggen får bli lite lidande ett tag. Kommer dock att baka en hel del då jag ser det som avkoppling. Och så har jag ju börjat med ett nytt intresse- stickning. Så kul och avkopplande. Till stickningen passar det dock inte att äta de här, det blir lite kladdigt nr man rullar chokladen, men se det som belöning efteråt :)


Raw chocolate fudge med blåbär och kokos 12-15 stycken

Du behöver:
2 msk kokosolja (kallpressad), ekologisk
3 msk agavesirap, ekologisk
1 tsk vaniljsocker, ekologisk
3 msk raw kakao, ekologisk (funkar även med icke raw food kakao, det är också avsevärt billigare)
3 msk torkade blåbär, ekologiska
3 msk kokosflingor, ekologiska

Raw kakao (eller vanlig) till garnering

Gör såhär:


De flesta produkterna kommer från antingen Kung Markatta eller Renée Voltaire

Kör alla ingredienser i en matberedare tills du får en slät smet. Jag testade att rulla de med en gång men insåg att jag började likna ett chokladmonster.





Ha istället, med hjälp av en slickepott, över smeten till en bunke, plasta och lägg in i kylen i minst en timme.

Ta fram bunken och med hjälp av händerna rullar du små bollar som du sedan rullar i kakao. Håller upp till en vecka i kylen.









Kommentarer

Populära inlägg