Dags att dra på sig förklädet...

...eller yogakläderna i mitt fall. Det har inte blivit så mycket bakande nu den senaste helgen, det hade varit egentligen varit riktigt bra i avkopplande syfte, förra helgen var minst sagt underlig och orolig.

Men nu tänkte jag sätta igång med utmaningen jag gav mig själv i förra veckan, att baka/laga mig igenom hela boken Den franske bagaren. Några recept har jag redan hunnit med, några ska jag köra i repris nästa vecka och på lördag och ikväll hade jag tänkt att jag skulle sätta en deg med fruktbröd (som jag älskar). Men med en liten twist, jag vill inte ha den fullt så rågig som det står i receptet och så hade jag även tänkt rosta hasselnötter och ha i degen, jag gillar när det blir lite tuggmotstånd och det ger en bra balans mot det söta i frukten.

Sen har jag idag även inhandlat anklår till nästa veckas kursarlunch och imorgon tänkte jag försöka ta rundan från jobbet till Petite france och köpa mandelmjöl till efterrätten. Och på lördag blir det pizzalunch med créme brulé, även den med en twist, har lovat att jag ska köra naturell men ska även testa att tillsätta lakritspulver i hälften av satsen, får se hur det går, men först- fruktbröd. Resultat ser ni på fredag kväll (om det inte blir heluselt) och jag ska baka med Tim Burton (min egna surdeg) så det blir nästan en tribut eftersom nya filmen har premiär på fredag.

Kommentarer

Populära inlägg