Min vecka i Paris

Japp, nu har det gått sådär lång tid för mig att uppdatera bloggen. Inspirationen finns, men inte tiden. Kom i början av veckan hem från Paris där jag mumsat fantastiska bakverk på Café Pouchkine och Ladurée ( båda ligger i varuhuset Printemps) och även ätit grodlår och sniglar på L'escargot på 38 rue montorgueil. För den som ska till Paris snart kan jag rekommendera tidskriften Mat & vänners senaste nummer som guidar till små pärlor bl.a butiken Fauchon som säljer delikatesser och jätteformat vaniljstänger från Tahiti. Två kostar som en gör i Sverige. Har med mig en sex stycken hem.

Men i helgen ska jag försöka få ihop något och veckan efter har jag ansvar för fikat på jobbet och har en liten kaka som jag spanat in från senaste numret av BAKA.

Kommentarer

Populära inlägg