Krogveckan i mitt hjärta

För den som gillar god mat men kanske inte har en jättestor plånbok kan jag tipsa om krogveckan. För 200 kronor får du två rätter (antingen för och varm eller varm och efterrätt) på bra ställen. Jag har hittills ätit fiskgryta och tiramisu på Prima cucina och ikväll Fishcakes med ingefärsdip och sojanajonnäs och olivinbakad kolja på Pontus!Seafood. Supergott! Kan också tipsa om deras birdie nam nam där man får äta för halva priset om man lämnar bordet innan 19.15 eller kommer efter 22.00. Vann gulddraken för bästa fynd! Skaldjursplatå en måndag kanske?

Ett stort plus som jag inte skrev om är att Pontus! inte serverar fisk från WWF:s röda lista. Ett bra initiativ som fler restauranger borde ta efter, bl.a. (japp, här är man präktig) så säger jag alltid ifrån scampi på sushin. Fisket/odlingen av detta bidrar till nedhuggningen av den fantatiska mangroveskogen som i sin tur skyddar marken från att erodera. Likaså är den mark där odlingen sker på förstörd när all näring dräneras ur den. Ät vanliga räkor istället, minst lika gott, om inte för magen så för samvetet

Kommentarer

Populära inlägg