Ett års kalas

Idag är dagen, ett år sen idag skrev jag mitt allra första inlägg i den här bloggen. Startskottet kom efter en brödkurs hos Sebastien Boudet och viljan att utvecklas. Och nu har ett år gått och lite drygt 200 inlägg senare finns det så otroligt mycket mer jag vill göra. Vill bli duktigare på tårtmodellering till exempel, att göra egna dumplings, laga mer thaimat (jag kan ju och ska ta tag i det där med att göra egen currypasta snart), småkakor är fortfarande ett stort tomrum och ska även utforska rulltårtans fantastiska värld lite mer. Och så ska jag börja baka mer bröd igen, har troligen tagit kål på min surdeg och får förmodligen starta upp en ny. Men framför allt vill jag fortsätta jobba för att ni som läser bloggen börjar använda er av bättre råvaror, att ni blir mer medvetna om vad ni äter och köper men framför allt att ni vågar mer! Det är genom misslyckanden man lär sig att göra rätt!

Nu kör vi- ett år till!

Kommentarer

  1. Godmorgon!

    Stort GRATTIS på 1- årsdagen!

    Så roligt att läsa din blogg, man lär sig hela tiden. Meeen, borde du inte jobba med detta???
    Du är ju så duktig och så intresserad, vilken bagare eller varför inte kock, du skulle vara!

    Ha en fin vecka
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Nej, det är jättekul men skulle nog aldrig fixa tempot i ett kök och bagare får man tyvärr inte utbilda sig till när man är vuxen, väldigt underligt.
    Detsamma, hoppas din vecka är lika bra som min!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg