Gästblogg för Nordic design collective

För er som missat det (har slagit på stora trumman på Instagram och Facebooksidan) så publicerades mitt gästblogginlägg på Nordic design collective nu i söndags. Så himla roligt att få skriva om lite annat och framför allt att kanske nå ut till en ny publik. Mitt inlägg kan ni läsa genom att klicka på den här länken.

Men, som ni vet så älskar jag att skriva mycket och en del bitar fick redigeras bort. Eftersom jag ändå vill tipsa om de produkterna kommer de delarna här nedan:

"Min blogg Happily munching handlar mest om matlagning men har även smugit in vissa inlägg som handlar om inredning och lite tips om vad man kan göra hemma. För mig är bakning och matlagning en del, men mat ska se vacker ut och en stor del i det är att man har vackra och inspirerande saker runt omkring sig, och då handlar det inte bara om vacker dukning (även om det är en viktig del) utan om de små detaljerna som lite roligare kökshanddukar, förkläden (sist jag räknade hade jag 15 stycken), smycken (de gånger jag syns på bild vill jag se presentabel ut) men även tavlor. Ska dock erkänna att jag mest har egentagna fotografier på väggarna i köket men i de andra rummen har jag tavlor över vackra vyer och miljöer. Men jag gillar också att bara ta vackra vykort och sätta upp som en bildserie på väggen. På Hem & villa mässan i Älvsjö när Nordic design collective ställde ut köpte jag vykorten från Majalis serie Under körsbärsträdet som jag bara ska införskaffa vita ramar till och sen ska de få hänga tillsammans med mina andra trädtavlor. Man kan nog säga att jag funnit en ny favoritillustratör i Majali. Så otroligt vackra och drömlika illustrationer. Blev också förtrollad av Dan Isaacs Wallins otroligt drömska bilder över Österlen och är extra förtjust i vackra Haväng. Kommer klart att komma upp på önskelistan till tomten :)


Drömmarnas fält av Majali. Bild från Nordic design collective


Kvinna vid fyren, iPhone 4 skal av Majali. Bild från Nordic design collective


Under körsbärsträdet av Majali. Bild tagen från Nordic design collective


Haväng av Dan Isaac Wallin. Bildkälla Nordic design collective

Men, inget hem är så vackert som sin innehavare. Till bloggen tar jag då och då bilder på mig själv och då är man väldigt medveten om vad man har på sig, hår, smink och även vilka smycken man har. Och jag älskar (och här överdriver jag inte) älskar verkligen örhängen och vet inte om jag blev glad eller förfärad över att hitta sidan med en massa snygga örhängen, det är också roligt att ha sådant som alla andra inte har men så otroligt svårt att välja.

Så, till alla er som känner mig, ovan har ni en väldigt väldigt bra julönskelista som säkert kommer att fyllas på med en massa andra roligt. Men mobilskalet kan ni nog räkna bort, det kommer att sitta på en iPhone nära mig inom en snar framtid!"

Kommentarer

Populära inlägg