Om Roy Fares bok Sweet!

För några veckor sedan skrev jag om att jag skulle köpa ett ex av Roy Fares bok Sweet! då det var dags för signering. Kom in till Åhléns dryga tio minuter innan signeringen skulle vara slut med ostdoftande händer då jag kom direkt från mitt jobb på Androuet. Ställde mig i kön och (här är jag så enormt "starstruck" (ja, jag är över 30 och använder fjortisuttryck)) han kom ihåg mig från Sébastiens releasefest i våras. Och vilken trevlig kille han är! Så himla kul med den nya generationen bagare och kockar som vågar sticka ut och förnya sig! Ett stort plus var att man även fick en dammsugare med chokladtryffel i (receptet finsn i boken) och den var så god att den bara smälte i munnen. Jag är, som jags krivit tidigare, kanske inte chokladens största beundrare, men marsipan och choklad ooooohhhh så gott. Utan att överdriva så älskar jag marsipan!

och boken då, helt underbar! Den är otroligt inspirerande, vackra bilder, goda bakverk. Ska jag säga något negativt så är det att jag inte riktigt vet vilket recept jag vill börja med då alla ser så extremt goda ut men klart är att jag ska ge mig på någon av tårtorna till min födelsedag om några veckor, tror att macarongtårtan ligger bäst till i nuläget :)

Så, har du en kompis, käresta, familjemedlem m.m. som älskar att baka eller bara någon som du vill ska få lite inspiration så köp boken.


Självklart är den rosa min och den mer röds fick min mamma (som också tyckte att han var jättetrevlig)

Kommentarer

Populära inlägg