Hundtillåtna caféer/restauranger i Stockholm

Bloggen ligger just nu inte på prio ett, som vanligt på hösten så drar alla aktiviteter igång igen och man har fullt upp. Den här veckan har jag rännt mellan yoga, ostbutiken( som har att göra med mitt nya extrajobb) och så sprang jag Tjejmilen igår. Normala människor eller jag kanske ska skriva icke- mattokiga människor som jag kanske inte fokuserar på matställen när man springer runt men faktum är att man under rundan passerar Djurgårdsbrunn, Rosendals trädgårdscafé, Systrarna HelinVoltaire och Villa Godthem. Men det var när jag sprang förbi Systrarna HelinVoltaire som idén till det här inlägget föddes.

Jag har inte hund själv men brukar sitta hundvakt till de här två killarna: Helmer och Ferri.

Och det är inte alltid man vill sitta hemma och uggla eller vara ute och sparka boll (även om den äldre av dem älskar det och han har ibland setts utföra tricket "rulla med bollen" inför stående ovationer och skratt) så vill man ibland bara gå ut och ta en fika. Inga problem på sommaren när man kan sitta på en uteservering men på vintern blir det lite trixigare. Så här är mina tips på ställen där man kan ta med sig hund:

Systrarna HelinVoltaire
Hit har vi inte kommit än men i våras när jag satt hundvakt hade jag planer på att vi skulle åka dit, men sen orkade jag inte och vi hade en mysig dag hemma med bollspark och surdegsbrödbakning. Men, jag mailade dem innan och det var helt okej att ta med sig hunden. Kanske blir en tur dit i oktober då jag ska vara hemma med dem några dagar när husse och matte reser bort.

Harvest home
har vi däremot varit med pojkarna och det gick bra, men gå inte dit en fredagskväll då det ofta är fullt och lite jobbigt för hundarna. Men god mat för oss tvåfotade och hundarna fick med sig en doggybag hem :)

Lokes bar
Även på Hoa Hoa Dahlgrens Lokes bar är hundar tillåtna, dock i mån av plats. Här har hundarnas husse rapporterat om att hundarna har en stående på menyn som de, likt Lufsen, skäller efter. Med risk för att dra ett urdåligt skämt så är det deras vattenhål då det är just vatten de skäller efter.

Och det är de (få) ställen jag vet. Har du som läser några fler tips så får du gärna dela med dig. Och ja, om du undrar, så har jag nog lite crazy-dog-lady syndrom.

Kommentarer

Populära inlägg