Semlor på NK

På självaste fettisdagen så skulle jag fixa mina naglar (japp, körde en manikyr med gellack som sitter som berget och håller i tre veckor, som berget med andra ord ha ha) och gick då förbi NK och tänkte att nu skulle jag testa en semla där. De vanliga var slut så tog en stor Karlsbadersemla (där mandelmassan är utblandad i grädden och man har tillsatt mandelolja i degen). När jag kom hem satt jag där med mina nya fina naglar och skulle avnjuta semlan jag längtat efter hela dagen.



Vad ska man säga? Jättetorr bulle, grädden kändes grynig (har ätit Karlsbader förut där grädden varit otroligt len) och den kändes helt enkelt inte färsk. Trist, främst med tanke på priset (ordinarie pris 42 kronor, på fettisdagen 36 kronor) och annars brukar NK leverera (brukar handla mina fredagssmåkakor där för det mesta- deras drömmar är grymma)





Stor besvikelse, och betyget 1/5. Kändes som bortkastade kalorier.

Kommentarer

Populära inlägg