Lunch på Broms

Jag har tidigare bara köpt frukost eller bröd på Broms, och tagit med take away men idag var det dags att äta lunch på plats. Broms öppnade förra veckan upp bordsbokning, vilket kan vara ett hett tips då det alltid är fullt och det är trist om man ställt in sig på något så finns det inte bord.

Vi hade från början bokat för fyra, men två kunde inte varför två platser avbokades via mail. Igår insåg jag att jag inte fått någon bekräftelse på om de två platserna avbokats, det är lite slappt kan jag tycka. Väl på plats insåg vi dock att meddelandet gått fram.

Vad jag förstått så byter man meny, men då borde man också uppdatera på hemsidan eller upplysa om att menyn ändras under dagen. VI bestämde oss båda för gårdskycklingen och vet inte vad som gick fel men de kom ut med en kyckling och en falukorvsmacka- ehm. Gårdskyckling/falukorvsmacka, låter lite annorlunda...



Den lilla kycklingen kom in med en väl tilltagen sallad med edamamebönor, tomat, hackad rödlök och sallad (inte den gamla vanliga isbergssalladen), tillsammans med tillagade rotfrukter och två såser varav en smakar lite lätt av paprika och den andra citrus. Så enkelt och så gott!

Till maten avnjöt jag ett glas Bellini



som var en angenäm upplevelse. Så långt allt bra, maten är suverän och gillar att det är olika texturer och ändå så enkelt gjort.

Personalen när jag handlat bröd har varit jättetrevlig men personalen idag, och jag tror även Jonas Cramby berörde det i sin recension i Metro, är seg, vi fick först vänta 10 minuter på att beställa, när maten väl kom in var det fel och för att få in notan tog det fem minuter innan någon ens tog notis om oss. Med tanke på att stället är så poppis så borde de vara mer uppmärksamma, en kund ut betyder en kund in och mer pengar. Vid ett annat tillfälle när vi var inne var det någon som var rentav otrevlig när vi frågade hur den fungerade med take away delen (charmkurs någon?) och pratade till oss som att vi var mindre vetande. Sånt är inte trevligt och inte charmigt! Och har man en dålig dag får man skjutsa det bakom sig. Ingens om följer den här bloggen missade nog att min dåvarande pojkvän gjorde slut med mig i våras, jag var inbokad på ett pass i ostbutiken på lördagen och då är det inte läge att ringa och säga att man inte kan komma in när man vet hur tight det är med personal. Det jag fick göra var att ta hand om kunderna som vanligt, le och hjälpa till och när det blev lugnt gick jag in på kontoret och grät innan det var dags för nästa kund. Sen såg jag förmodligen ut som en rödpuffig sak, men poängen är att även om du har en dålig dag så ska du ha sån professionalitet att du kan lämna det hemma. Och om man nu inte kan det, då kanske man har valt fel yrke.

Och ja, nog den bitskaste recensionen jag skrivit men vill att det konceptet ska fungera men det är inte kul att gå dit och äta när man känner att servicen haltar så mycket, speciellt jämfört med Boqueria där vi var ett stort sällskap igår och där det var fullsatt men där vi fick service konstant och när lila 7 månaders tjejen slog ner ett vattenglas så var de där med en gång och torkade upp och utan sura miner. Kanske dags för ett studiebesök?

Kommentarer

Populära inlägg