Pyssel för regniga dagar: Smyckeslåda

Det här är inget recept utan ett projekt jag gjorde i sommar. Jag har några hemliga laster, en är inte så förvånande kokböcker och den andra är örhängen. Jag älskar örhängen och, jag vågar inte säga hur många par jag har, men det är många! Så många att jag ibland inte hittar de när jag ska och får ägna åtskilliga minuter att leta vilket slutar med att jag tar på de gamla vanliga. Så i våras när jag städade som en dåre här hemma frigjorde jag lite utrymme, bl.a. den översta lådan i min höga byrå och bestämde mig då för att kort och gott göra en låda för mina örhängen.

Så här gjorde jag:

Först måste du ha en skumgummimatta i lämplig storlek. Jag köpte in min på Pandurohobby. Du måste även ha textillim, knappnålar och självklart ett snyggt tyg. Jag valde att vara lite stilren och körde på enkelt svart.



Jag började med att klippa till skumgummin så att den passade i lådan.



Ta sedan fram tyget och klipp även det i passande storlek.



Sedan var jag lite lat. Man kan säkert sy dit tyget men jag valde att istället limma fast det med textillimmet. Var noga med att spänna tyget ordentligt runt skumgummit och att du får till hörnen snygga.







Låt torka och lägg sedan ner i lådan.



Och så här blev det med smyckena i! Ska också säga att det här är inte ens hälften av alla, skulle behövt ha en låda till, får skaffa mig en rik man som vill bygga en walk- in closet till mig, eller kanske inte...



Kommentarer

Populära inlägg