Lite nytt i köket

Hur många trodde att inlägget häromveckan handlade om något helt annat. Så kul ska vi inte ha det, är fortfarande singel än så länge och mitt ex har gjort klart att det inte kommer att bli vi igen. Jag kan köpa det, men för egen del skulle jag vilja ha ett bra svar varför det tog slut och varför man absolut inte kan försöka igen, att något är jobbigt och tråkigt är inte ett bra skäl utan tillhör kategorin kommunicera med varandra (kanske hamnar lite i gränszonen att hänga ut någon men jag har aldrig gått ut med hans namn här så). Och jag känner inte att jag är tråkig i alla fall, snarare skulle jag nog behöva ha det lite mer trist och trappa ner lite men hur kan man när det finns så mycket man vill göra hela tiden?

Det suger att bli dumpad men om man ska se några positiva aspekter med det;
1. viktnedgång, fem kg första helgen p.g.a. att jag inte åt nåt och som jag bibehållt efteråt genom att sluta äta godis (äter bara kakor och bullar ha ha ha) och träna lite mer (Runkeeper är min favoritapp)

Från Blodomloppet i förra veckan, sämsta tiden någonsin men en bra punkt att förbättra sig från

2. att jag tagit tag i att träna mer, världens bästa egentid och tid att fundera

3. Jag har lärt mig att uppskatta kaffe mer och kan nu avnjuta en stor kopp på helgen och kan t.o.m. uppleva kaffeabstinens, nackdel, är också en kaffesnobb

4. jag vet inte hur andra reagerar men jag har fått världens fixabehov så har städat upp hemma i mina skåp, gett bort en massa kläder och slängt en massa andra saker och så har jag börjat organisera upp det hemma så jag verkligen hittar saker och så gör jag såna här små fixa saker som jag borde gjort för länge sen. Och så har jag fixat balkongen med bl.a. trall (ska finnas lite blodspår från när jag sågade mig själv i fingret på en av trallbitarna, sånt som händer)

Bl.a. hittade jag den fantastiska sidan Talento design som säljer kakerdekor som man klistrar på det befintliga kaklet. Perfekt om man inte vill riva ut hela köket för att få in lite mer färg. Jag valde den jättefina Be proud och så här blev det:








Visst blev det snyggt? En klar färgklick och ett härligt budskap! Och ska kanske tillägga att jag inte får betalt för något jag tipsar om på bloggen.

Och så tänkte jag försöka göra en ny grej. Det har kanske inte framgått att jag älskar musik och tänkte försöka ta med lite tips här på bloggen vad jag lyssnar på just nu, både gammalt och nytt. Och bara för att det är första gången kör vi några stycken på en gång :)


Älskade Håkan, den här låten är så bra och den känns så passande på nåt sätt


Behöver jag säga så mycket mer?


Årets sommarplåga!

Och numera finns jag även på Instagram under Happilymunching :)

Kommentarer

Populära inlägg