Besök på Cupcake Stockholm

Jag tror jag i något tidigare inlägg skrivit om att jag inte gillar att göra cupcakes, desto bättre tycker jag om att äta dem och speciellt när man får dem sådär nygjorda och färska. För några år sedan så öppnade två killar (för alla er som trodde att cupcake var en tjejgrej) Cupcake STHLM på S:t Eriksgatan 83 med nybakta cupcakes med spännande smaker (fortfarande kommer de på en ny smak varje dag). Jag har även gått cupcakekurs där (rekommenderas varmt, riktigt roligt och lärorikt och man får med sig en massa cupcakes hem) och nu när andan faller på så brukar jag handla cupcakes där.




Häromdagen hade jag beställt (via specialpris, gilla deras sida på FB så får man massa erbjudanden) en låda med 24 minicupcakes (perfekta små mumsbitar)



Svårigheten är främst att välja vilka cupcakes man ska ha, jag brukar alltid vilja ha lakritsvarianten och sen går jag mer på vad jag är sugen på. Tur att man valde innan för kommer man dit vill man verkligen ha alla! Det är också villigare att beställa via nätet och hämta upp än att köpa direkt över disk, och då får man ju också det man verkligen vill ha!


Transporten hem


Bildredigeringsprogrammen ibland, men så här ser asken ut





Och de fina cupcakesen. Som små konstverk allihopa och lika goda som de ser ut. Extra plus för att de ligger i små fördjupningar i lådan så att de inte åker runt och förstör under transporten.

Så vad väntar du på? In och beställ! Eller fika på plats!

Kommentarer

Populära inlägg