T/Bar Diplomat

Jag har tidigare skrivit om alla ställen jag besökt i sommar och det blev även ett besök på T Bar/Diplomat som ligger på Strandvägen 7, ett stenkast från Nybroplan och Dramaten.


Även det här var ett erbjudande från Bookatable där man fick 50% på alla varmrätter. Skönt att det inte var så många, det gjorde det mycket lättare att välja!


Vi kom dit ganska tidigt (runt 17) och då var det fortfarande enkelt att få bord ute, de som kom runt klockan 18 fick det desto svårare. Vi hade i alla fall turen att få ett bord i solen där man kunde spana ut på de som gick förbi men även på vad som hände på kajerna. Även fast Strandvägen är väldigt trafikerad så var det väldigt skönt och avkopplande att sitta där, speciellt med den sköna kvällsbrisen och solen i ansiktet.


Innan maten kom in så fick vi en liten brödkorg och de där småbröden som ser ut som små minilimpor, de är helt fantastiska!!! Men man börjar undra om alla restauranger i Stockholm tar bröd från samma ställe då jag har fått dem nu på flera andra ställen och de smakar ungefär likadant överallt.


Vad jag beställde? Hamburgare självklart men utan bacon. Och den var otroligt god! Brödet var perfekt studsigt, jättegod jalapeñodressing till, karamelliserad lök, sallad, tomat och själva hamburgaren var perfekt stekt med en lite röd kärna som gjorde att det var supersaftigt. Det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på den! Stort plus också att man fick med en ordentlig köttkniv!


Kommer med all sannolikhet att återvända. Trevlig miljö, bra spanställe och väldigt skönt att sitta i solen och framför allt väldigt god mat! Ska man påpeka på något så var det att det vissa ögonblick var svårt att få kontakt med personalen, som dock var väldigt trevlig. Klart värd ett besök till (eller kanske flera...)!!!

Kommentarer

Populära inlägg