Årets värsta snuskprodukt

Jag twittrade om det i förra veckan men kände att jag måte skriva om det också, Stjärnäggs produkt färdigkokta ägg som de skriver om såhär på sin hemsida (är skadad sen studietiden och måste ha med korrekt källhänvisning):
"Undvik hungerfällan – ägg nu som färdigmat!

Nu finns det färdigkokta, skalade ägg i portionsförpackning att köpa.
Ett perfekt litet mellanmål för dig som vill minska sötsuget och ha koll på vikten."

Det ska uppenbarligen vara ägg som ligger i en lag av vatten och citronsyra och som, hör och häpna, håller i hela 18 dagar. Mmm, det låter ju supermumsigt- inte. Vem kommer på en sån produkt och vem köper den. Hur svårt är det att koka ett ägg kvällen innan och ta med det om man nu vill ha ägg. Nu är jag kanske lite partisk, eftersom ägg är bland det äckligaste jag vet efter att ha kört GI för några år sedan och i drygt två månaders tid bara åt äggröra till frukost, men även för en äggälskare som min mamma så kändes den här produkten väldigt väldigt fel. Man börjar undra eller fasa för vad nästa innovation blir? Puré även till vuxna. slipp tugga maten så sparar du tid och kanske någon kalori? Fantastiskt!

Kommentarer

Populära inlägg