Bake off

Hade tänkt skriva om något helt annat men så började jag tänka på något helt annat. Har anmält mig till sjuans baktävling med det piffiga namnet Bake off ( mer om Bake off bröd en annan gång) och då fick man svara på frågan om man hade några roliga saker i köket. Just då kom jag inte på några sen insåg jag att jag har min kitchen aid i svart glitter och, håll i er ny, 15 olika förkläden. Hur lyckas man med det? Jag hittar ett fint förkläde och köper det. Det var i somras när jag flyttade in i nuvarande lägenheten som jag vid uppackningen märkte mängden. Hur lyckas man? Men jag har märkt att jag har användning av alla beroende på vilket humör jag är på, de klatschigt färgade är härliga att ha vid tårtan och de mer rustika känns helt rätt när man bakar surdegsbröd. Favoriten är nog det knalkrosa från jelly bean. Då blir man bara glad!Får köra en modespecial där jag visar alla förkläden sen :)

Uppdatering: jag insåg nu att jag ljuger i min egen blogg. Jag har 15 förkläden men använder jag de ofta- nej. Ofta när jag bakar så brukar jag köra mjukiskläder, håret uppsatt (hygien), lite mjöl i ansiktet och sen så brukar jag, usch, skämmasögonblicket, torka av mig på mian kläder. Logiskts ett borde jag kanske ha ett förkläde istället för att tvätta kläderna hela tiden men glömmer faktiskt bort det. Ska nog bättra mig i det fallet för det ser inte för kul ut ibland, å andra sidan kan jag ju säga att jag bakar med hela kroppen!

Kommentarer

Populära inlägg