Ost och mello

Melodifestival, kvällen hela Sverige tycks stå stilla. Förut följde jag det slaviskt, nu senaste åren har jag missat finalen några gånger men igår var det spännande och hoppades verkligen på Loreen. Men, ville inte ha vanligt mellosnacks som chips, ostbågar så tog mig en liten runda till Petite france och köpte två jättegoda ostar, nu kan jag inte namnet men lägger ut bilderna så kan ni se dem för er själva.


Den till vänster var jättegod, krämig och lite rinnig och den till höger var en mer smakrik brie som också rann ut lite gott.
Till det en god pavé

och fikonmarmelad. Och så hittade jag den här igår; physalismarmelad. Gjord av en tjej som heter Nathalie som tog tillvara på physalis som annars bara slängdes. Vad jag tyckte, lite annorlunda, men gott och det passade helt perfekt ihop med ostarna. Ett köp jag kommer att göra om när den här burken är slut. Lite dyr kanske, men man får se till att det är producerat i liten skala och att det är ekologiskt socker i.



Självklart var det inte bara ost som gällde, det vaknades även kaffebröd; en vaniljlängd från Söderberg och vaniljbulle med choklad från Petite france.

Tror att Söderbergs har den klart bäta vaniljlängden jag ätit i hela mitt liv. Saftig, bra vaniljsmak och perfekt balanserad sötma. Mums!

Kommentarer

Populära inlägg