Baka pepparkaka...i mars

Japp, ni läser rätt. Jag håller på med en halv sats pepparkakor just nu, vad jag ska ha den till kommer jag att avslöja nästa vecka. En del ska jag ha som present och den andra ska jag ta med till jobbet, vet att min chef blir glad, han berättade att han kan vakna ibland och längta efter dem. Det är ett bra betyg. För den som hoppats att jag skulle ge ut receptet kan jag tyvärr säga tyvärr till. Det är ett gammalt familjerecept som jag kommer att hålla hemligt. På den positiva sidan så är jag öppen för frieri om man skulle få smaka dem och gilla dem. Visar dock en bild på hur själva degblandningen går till. 30 minuter i assistenten så att allt socker löses, sen står det i receptet att den sak ligga i natt över kyl, min brukar få ligga i 2- 3 dagar och den här degen bakas nog först på fredag eller lördag. Då hinner smakerna verkligen utvecklas och explodera. Det jag gillar bäst med dem är att de är lite knäckiga samtidigt som de är krispiga och smälter i munnen. Hm, får se hur många jobbet får...

Kommentarer

Populära inlägg