Dumplings

Inte ofta man har möjlighet att luncha på stan, men nu hade jag möjligheten då jag hade ett möte inne på Kungsholmen. I Stockholm kan det, trots en stor uppsjö av lunchställen, vara svårt att hitta en plats under lunchen. Jag valde idag mellan sallad och dumplings och fastnade för det sista. Dumplings står med på topp 3 av maträtter som jag just nu skulle vilja testa att göra själv. Får bli april månads projekt. Det är ruggigt gott och jag inbillar mig också att det är nyttigt. Idag blev det lunch på Potstickers med kyckling sechuan och räk- och krabbdumpling och en sås med chili och koriander. Helt okej, hade velat haft lite mer "riv" i såsen bara eftersom jag älskar stark mat.


Och ni måste hålla med om att bilden var riktigt snygg den här gången!

Kommentarer

Populära inlägg