Pavé och durumpavé

Den här helgen har varit inriktad på bröd ur Sébastien Boudets bok Den franske bagaren. Först har jag gett mig på en pavé som just nu ligger i ugnen och ger ifrån sig en väldigt god doft. Så här såg den ut när jag bakade den:






Den här gången använde jag min fina Kithen aid i färgen caviar (svart med lite glitter). Jag trodde att min gamla trotjänare Electroluxen hade gett upp men det visade sig bara att sladden kommit ikläm mellan armen och bunken. Pust, den är inte den vackraste maskinen (om man jämför med de idag) men den är fylld av minnen från en bullbakande barndom och skulle den en dag ge upp så skulle jag nog göra allt för att reparera den än att köpa en ny.









Idag fick jag så använda den och har precis satt en deg med durumpavé som ska bakas ut om två dagar.

Hur den "vanliga" pavén blev, bild kommer imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg