Ostbutiken Androuet

Jag har skrivit om Androuet på Nybrogatan 6 i Stockholm tidigare, men tycker klart att den är värd att lyftas upp igen och den är väl värd ett besök! Stort utbud av franska ostar, kunnig personal (det är speciellt en tjej som jobbar där som är så otroligt entusiastik och kunnig att man blir glad) och bäst av allt, att man får provsmaka på ostarna innan man bestämmer sig för vilken man vill köpa. och det är inga små mesbitar utan rejäla mumsbitar. I torsdags köpte jag de vanliga brien och så hade jag tänkt köpa den fantastiska comté prestige, som tyvärr var slut så det fick bli en gruyere istället som också var riktigt god. Och som grädde på moset så fick jag frågan i kassan om jag gillade buffelmozzarella, ja svarade jag lite försiktigt och vips som det var så hade jag fått två stycken mozzarellor med mig hem utan kostnad då det var sista dagen för dem dagen efter. De avnjöts på nybakt bröd med lite basilika, tomater (skulle ha varit mina egna men det är en liten skatunge som har sett min tomatplanta som sin egen godisskål) och sedan ringlade jag över en god olivolja. Gott och enkelt!

Kommentarer

Populära inlägg