StikkiNikki favoriten för glass

Mitt favoritställe just nu för glass är StikkiNikki som finns på Götgatan (mot Medborgarplatsen) i Stockholm. Riktigt god gelato utan en massa tjaffs i och så gott. jag är ingen glassmänniska men den glassen är helt magnifik. Tidigare i veckan (japp, har hunnit med två besök den här veckan) tog jag en kula jordgubbs- och äppelsorbet och en kula vaniljglass med salta jordnötter. Och idag blev det dags för swirly nånting som var vaniljglass med hackade jordnötter och salt kolasås och sedan en kula milk & honey som var helt underbar. Jag har tidigare skrivit om att saker som smakar barndom (som kanderade violer för mig) alltid är det bästa och den glassen påminde om en glass jag ätit i min barndom på en semester någonstans. Slöt jag ögonen kunde jag nästan höra vågorna...

Så passa påa tt besöka det i sommar, en kula 20 kronor, två 30 kronor och tre 40 kronor. De har även mjukglass med god topping och det finns även möjlighet att få kaffe med glass i. Klart värt en omväg!

Kommentarer

Populära inlägg