Choklad och kardemumma på Söderbergs bageri

Insåg att det var ett bra tag sen jag gjorde smygreklam för mitt favoritbageri Söderbergs här vid Telefonplan. Vidhåller fortfarande att de har stans bästa kardemummabullar, som bevis på det har jag det faktum att jag säkert äter en i veckan ungefär. Det jag gillar bäst är att de inte snålar med kardemumman eller smöret Sånt är viktigt med bullar och frasen "less is more" kan inte appliceras vid bullbak. Så ruggigt god! Igår testade jag även minikladdkakan och den var- farligt god! Tro mig, det är värt en omväg att ta sig ut till Telefonplan. Klart bättre priser på brödet än inne i stan men med mycket högre kvalitet!!! Vallfärda till helgen (då jag bestämt mig för att äta frukost på deras uteservering) så får ni avnjuta det här:

Kommentarer

Populära inlägg