Belvoir fruit farms

Jag som inte dricker alkohol sådär jätteofta (kan dock inte motstå ett glas gott rosé på sommaren) brukar uppskatta att få något annat än bara vatten eller läsk och har då hittat (och egentligen är det väl också läsk) ett märke som heter Belvoir fruit farms. Förut såldes flädersorten på Söderbergs men har inte funnits på ett tag så skrev till importören och frågade var i Stockholm som man kunde få tag på det och det finns på Waynes coffee av alla ställe och på Nytorget urban deli (som också är en helt underbar mataffär). Favoriten är fläder, älskar fläder i alla former (tror att det är barndomsminnena som det frambringar och att det smakar sommar)

men jag gillar även den här äppelvarianten

apelsinvarianten vill jag gärna glömma.

Men, det jag ville komma till efter det här långa utlägget är att istället för att bara dricka vatten eller läsk till maten så kan man ibland lyxa till det med Belvoir, lätt kolsyrad fruktjuice som inte heller är så söt. Man kan också tänka sig en god torr cider på maten för att få fram smaken i den. Så imorrn ska jag iväg och inhandla det här till nästa veckas lunch då jag får gäster med bil som kanske inte kan dricka vin, men jag kommer att ha en kall rosé i kylen, ajg räknar ju med sol och häng på balkongen när de kommer.

Kommentarer

Populära inlägg