Skillnad på macarong och macarong

Den här veckan har jag haft riktig macarongcraving- skulle säkert kunna mumsa i mig fem stycken på en gång om jag bara kom åt en. Jag skulle ha köpt i måndags, dels som present till en kompis men tänkte även ta en till mig själv, och så var de slut- ve och fasa!!!

Vet inte om det beror på att jag fick en lite mindre god macarong i veckan. Jag gillar Chokladfabriken och det är det enda stället i stan där jag handlar praliner de är helt suveräna, smakrika och lena i smaken och fyllningar som bara smälter i ugnen, men macaronger, sorry, inte bra. Nu i veckan hade de en macarong som de gjort speciellt för lakritsfestivalen som var förra helgen. lakrits och havssalt på toppen

Men den smakade knappt inget lakrits alls, och havssaltet hade nätan smält och skapade inte alls den där krispigheten som man hade velat ha. Så Chokladfabriken, jag älskar era praliner och framför allt eran lakritskola (värd att åka över halva stan för) men när det gäller macaronger så kör jag på det gamla vanliga, nämligen de från Macarong. Och imorgon (eller idag när du läser det här) så ska en bli min!

Kommentarer

Populära inlägg