Slut på paddbröd- Dags att skaffa nytt kylskåp

Den som läser bloggen flitigt har flera gånger kunnat läsa om att brödet inte jäst ordentligt och att det sedan paddat ut sig i ugnen och jag har samtidigt svurit över kylen som betett sug skumt. Det visade sig att jag inte var helt ute och cyklade. I helgen dog termostaten (det har förmidligen varit den som krånglat ett tag) och istället för kyl- och frysskåp har jag haft frys- och frysskåp. Så idag är det dags att åka och köpa ett helt nytt ( det sjuka är att det var lika dyrt att laga det som att köpa nytt- det känns sunt- hallå konsumtionssamhället!). Men det ska bli skönt att slippa underjäst bröd, fryst crème brulee smet och nu funderar jag på om surdegen överlevt, men man ska ju kunna frysa dem. Så fr.o.m. idag har jag inte kylskåpet att skylla på.

Kommentarer

Populära inlägg