I väntan på ett kylskåp

Alla som brukar vara ute och powerwalka/intervallträna känner igen den här känslan när man är ute, man har fått in en bra rytm, en bra låt kommer i hörlurarna och hela kroppen skriker efter att få springa.

Idag skrek min kropp efter att få baka. Efter att kylskåpet gick sönder i förra veckan så har jag haft en hylla i kylskåpet där maten inte fryser till is och då har inte surdegsbak varit prioriterat (det och att jag saknat mjöl och salt), men nu sitter jag och väntar på mitt nya kylskåp och då har jag även satt igång en deg som ska få flytta in i det nya kylskåpet och har testat att göra en ny variant på kumminbrödet som jag gjorde för några veckor sedan. Har ändrat mjölproportionerna lite och har även gjort en ny liten sak med kumminfröna, får se hur det blir.

Sen imorgon har jag tänkt köra en baguettedeg till men byta ut en del vetemjöl mot durum. Det är kul att testa lite nytt och nu till helgen så lutar det åt chevré och rödbetsbröd, men har inte ebstämt än, är lite sugen på russinbröd också. Det med en ostskiva på- bästa som finns!

Kommentarer

Populära inlägg