Vem köper 10 kg salt?!?

Jag, uppenbarligen, har en egen salthallick som förser mig med bra grovt salt och eftersom jag bakar en hel del nu och planerar att baka änmer i framtiden så vill jag inte hamna i samma situation som jag var i bara för två dagar sen, inget salt och inget mjöl. Kände mig lite vingklippt (och nu kan jag inte baka eftersom kylen är pajj- men en ny kommer på måndag!!!) men nu har jag mina 10 kg salt och hämtade även ut min leverans på 30 kg mjöl igår från Orga kvarn så nu är helgerna räddade några veckor framöver :)


Så, ett stort tack till min salthallick Nik- du har räddat bakningen hemma hos mig!

Kommentarer

  1. Jag köper gärna en sån där. Är det där från Bageriprodukter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det är därifrån hon beställer. Den där påsen lär räcka i evigheter och 200 kronor är ingenting för bra salt

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg