Kylskåpet

Den som följer bloggen har inte kunnat missa att mitt kylskåp sa tack och hej förra helgen och bestämde sig för att byta till att bli ett frysskåp. Efter att ha levt en halv vecka med frysta morötter och förstörda efterrätter och med hoppet att kanske kanske skulle termostaten fixa till sig (den har hoppat rätt en gång tidigare) så var det dags att köpa nytt, och igår kvart i nio kom det. Äntligen!

Och så här glad blev jag!

Och det är så fint, normal temperaturreglering, fräscht inuti, fina hyllor, två rejäla grönsakslådor, mycket bättre lådor i frysen och sen lyxen som man inte tänker på. När man stänger dörren så går den igen, det gamla kylskåpet stod alltid på glänt och samma med frysdörren vilket ledde till frostansamling i frysen varannan vecka. Men nu är det slut med det och har redan surdegsinvigt det nya kylskåpet (kumminbrödet luktar underbart, imorgon så smäller det och vi får se resultatet) och imorgon ska jag sätta en poolish till baguetterna (som inte ska stå i kylen i och för sig). Insåg att det var att ta vatten över huvudet att sätta den idag och baka av imorgon samtidigt som jag ska grädda kumminbrödet och gå på yoga. Så imorgon blir det grädda av kumminbrödet och på torsdag baguetten med durum. Men till dess så lämnar jag er med den här bilden:

Finns det någon som har blivit lyckligare över ett nytt kylskåp?!? Nästa köpmission, en ny spis, tips på bra spisar emottages gärna :)

Kommentarer

Populära inlägg