Rabarberbulle på Söderbergs bageri

Om man säger så här, kvalitén på en bra bulle kan man se redan på påsen och är det en bra bulle så ska påsen se ut såhär:

Det här betyder att det är mycket socker, men framför allt mycket smör och smör, det är bra grejjer det ;)

Idag började Söderbergs bageri sälja sin rabarberbulle som jag gått och drömt om sen jag hörde att den skulle komma och fick hålla i mig för att inte ringa direkt klockan sju på morgonen och lägga undan bullar till kvällen och sen väntan innan jag kom hem och fick köpa dylika bullar.

Och hur smakade de, rabarberbullarna med kardemumma och kanel och där rabarbern kokat i stjärnanis. De var riktigt goda, hade kanske velat ha lite mer rabarber i de (men det är kanske en smaksak då en del tycker att rabarber är surt), men annars, helt suverän smak och inte alls surt utan mer en mild rabarbersmak och en riktigt saftig bulle!!! Så nu förväntar jag mig att ni ska vallfärda ut hit :)



På lördag ska jag vallfärda dit då helgens helgbröd är hamburgerbröd (som säljs även imorgon) och med tanke på mitt tidigare inlägg den här veckan så är jag dum om jag missar chansen att köpa riktigt gott hamburgerbröd.

Blir pricken över i:t på en helg som ser ut att bli kanon i övrigt också!

Kommentarer

Populära inlägg