Fika på Winterviken

Det är inte varje dag man blir hämtad med bil och halvt uppäten av två galna dvärgschnauzrar. Inte heller är det varje dag man blir bjuden på gott fika på Winterviken- Marcus Aujulays (har jag stavat det rätt?) café nere i Vinterviken. Ligger otroligt vackert nere vid vattnet och är ett riktigt härligt promenadstråk där hundar och motionärer samsas om utrymmet.

Jag är inne i en period där jag vill testa nya saker och som den inbitna tedrickaren jag är har jag bestämt mig för att lära mig att dricka kaffe. Så börjar med det jag tror kallas för bebiskaffe nere på kontinenten nämligen latte, med massor av socker bör tilläggas. Till det tog jag en vaniljmuffins med blåbärsfyllning och lite pärlsocker strött uppepå. Sedan var hela bakverket toppat med en cream cheese med smak av citron och ett litet blåbär.

Riktigt mumsigt var det och det är också riktigt härligt att äntligen kunna njuta av det vackra vårvädret. Det var också väldigt nära att brickan med alla godsaker (de andra i sällskapet tog en skinksmörgås med dijondressing, en strömmingsmörgås och delade på en smulpaj, jag kör alltid direkt på efterrätterna) höll på att stupa i backen för blev överfallen av en här lilla sötnosen. Bilden är tagen vid ett annat tillfälle men han såg likadan ut idag.

Ikväll ska jag i alla fall äta min varma sallad (inte micrad) blev så sugen på den när jag skrev om den förut att jag gick iväg och handlade sallad och tomater. Nu är det vår på riktigt!

Kommentarer

Populära inlägg