Ett sommar sommar att längta efter

Ingen som läser min blogg har nog kunnat undgå att jag gillar Sébastien Boudet och tycker att han är det bästa som hänt bröd- Sverige på länge. Och jag hade det nästan på känn, eller snarare hoppades på att han skulle bli en av årets sommarpratare. Och någon måste ha hört mina tankar för den 14 juli så ska han sommarprata i Sveriges Radio P1. Gissa vem som kommer att sitta vid radion då eller snarare lyssna på nätet i efterhand då jag är bortbjuden på irländsk fest den dagen i Nyköping. Men ni andra kan lyssna live och bli inspirerade! Men ärligt, vem vet inte vad en Skogaholmslimpa är? Tror merparten av Sveriges barn är uppväxta på det och vi har blivit helt ok. Sen så måste msn respektera att alla inte har råd eller inte kan baka bröd. Min mamma säger alltid att jag är en brödsnobb men jag vet också av erfarenhet att hur väl ens förälder villkor bra saker så kan ekonomin ibland vara ett hinder, tyvärr, för alla borde ha rätt tull bra råvaror och en bra slutprodukt!

För lista om vilka mer som ska sommarprata så hittar ni den här! Det brukar alltid finnas några givna måsten och förutom Sébastien ska jag skriva in David Hellenius och Martina Haag i kalendern.

Annars har det varit fullt upp med tårtbakande här ikväll och har hunnit göra tårtbotten (insåg att det kan vara smart att den är färdig idag annars blir det lite svårt att hinna klart med tårtan imorgon), jordgubbsmousse och vaniljkrämen till vaniljgräddn och så är silverlöven klara. Och så lyckades jag med konststycket att sparka tån rakt in i bakstenen som jag ställt lutad mot köksbänken. Förbannat ont gjorde det och lyckades även slå upp en bit av huden och alla som lyckats med det vet att man blöder en del från fötterna. Nu är det bara att hålla tummarna att det inte svullnar upp då jag tänkt prova skor på NK rean imorgon. Imorgon har jag också tänkt göra en liten bakelse med mazarinbotten, jordgubbsmousse och sen dekorering med färska jordgubbar.

Kommentarer

Populära inlägg