Hamburgare på Vigårda

Jag har förmodligen hamnat i en hamburgerfas nu som inleddes med att göra egna burgare förra helgen och nu igår så besökte jag F12 gruppens senaste tillskott i Moodgallerian i Stockholm Vigårda.

Konceptet är enkel snabbmat där man kan välja mellan två hamburgare (en med nöt och en med fläsk), ett valfritt tillbehör ( där man kan välja mellan pommes, potatissallad, bönsallad och kålsallad) och sen en god dippsås om man tar pommes. Man går fram till disken, tar bricka, plastbestick, väljer sin dressing och beställer vid kasan och hämtar ut i nästa lucka.

Jag valde Originalburgaren; deras hmlagade hamburgare toppad med kryddbrässerad oxchili (så jädrans gott, lite smårökig smak och till det fick man cheddargratinerat Vigårdabröd, grönsakscruditén(en sallad med bl.a. polkabetor och rädisor tunt skivade) och ett valdritt tillbehör och då tog jag självklart pommes frites med havssalt.



Hamburgaren var verkligen kanon, lagom stor och lagom mycket tillbehör (cheddarost och en tomatskiva) och oxchilin skapade en extra smakdimension. Också trevligt att de inte stekte sönder hamburgaren till en stel skosula utan bibehöll en röd kärna. Och sallades till kändes väldigt fräsch, egentligen hade man nog inte behövt pommes fritsen men de var också riktigt goda.

Om jag ska vara lite kritisk så förstod jag inte poängen med plastbestick, visst det går fort och det blir mindre disk, men ska man ha plastbestick bör man kanske ha bättre sortering. Jag vet inte om jag riktigt tycker att plast är brännbart material och vad är också poängen med att ha en burgarlåda som är 100% komposterbar om också den slängs bland det brännbara. Toppen att man vill ha ett miljötänk, men ännu bättre om det fullföljdes fullt ut.

Kommentarer

Populära inlägg