Sommarlugnet kommer

Nu börjar sommarlugnet träda in, inte minst märket man det på det faktum att alla extraaktiviteter minskar ner. Hade bl.a. sista yogan för säsongen i måndags. Går på yogaliv vid Telefonplan och det är ett perfekt sätt att varva ner, sträcka ut lederna och få styrka och energi till mer brödbak.

Sen är det sista dagen på Söderbergs bageri på torsdag, sen har de stängt sex långa veckor innan de öppnar 7 augusti. Men då är jag på semester och sitter troligen och mumsar på en grym skaldjurstapas den dagen. Så ni som inte hunnit besöka Söderbergs ( och det vet jag ju att ni vill för det är riktigt bra) så passa på den här veckan. Och förbeställ gärna bröd då jag tror att det blir anstormning imorgon. Tror hittills att jag leder över vem som beställt mest :) Tråkigt i sammanhanget är att båda tjejerna som skött butiken slutar, två jättetrevliga tjejer som jag hoppas att det går riktigt bra för i framtiden!

Men det här betyder också att jag kommer att börja köra mer matbröd här på bloggen under sommaren. har spanat i butiken efter lite roliga saker att stoppa i brödet så det kan nog komma en del helgalna saker, men hur ska man annars lära sig om man inte vågar något nytt?

Kommentarer

Populära inlägg