Söderbergs jordgubbspaj och NK:s Estelle

Den här veckan har jag varit ledig sedan nationaldagen så i fredags passade jag på att ta en liten runda på stan, fick gratis sminkning på Body shop och så köpte jag även hem lite bakelser för att kalasa på.

Nk hade inför dopet tagit fram en Estelletårta som även finns som bakelse som jag gått omkring och spanat på i några veckor. Vaniljbotten, hallonmousse, vaniljkräm, rosa marsipan och maräng med lite espressosmak känns hur gott som helst.


Och det var hur gott som helst, hallonmoussen var sådär lagom söt och syrligheten från hallonen bibehölls. Och marsipan, mm, marsipan, jag är väldigt svag för marsipan. Marängen uppepå var också riktigt god, men espressosmaken kände jag att den inte riktigt passade. Kan ha ha att göra med att jag inte riktigt är ett fan av kaffe (men försöker lära mig nu) men annars riktigt suverän.

Och så var jag på Söderbergs bageri och då hade de sin paj med mördeg, mandelkräm, vaniljkräm och dekorerad med jordgubbar. Somrigt och vackert!


Och sen var också jättegod!Sådär perfekt somrig och jättegoda bär i kombination med mandelkräm och vaniljkrämen- mmmm. Kommer troligen att förtäras fler gånger på en balkong nära dig :)

Kommentarer

Populära inlägg