Pärlans konfektyr

Jag brukar akta mig från att äta kolor sedan jag för några år sedan åt en Rollokola och förvånade mig över att det var krisp i de, det var inte krisp, det var en hörnbit av en tand och den kolan blev en dyr historia. Men, nu har jag hittat en kola jag inte kan motstå (även om priset gör att jag ibland måste) nämligen Pärlans konfektyr, som görs inför öppna fönster i butiken på Nytorgsgatan i Stockholm. De har dock försäljning på andra ställen i stan och i landet.





Och min favoritsmak är, kan ni gissa, lakrits. Men pepparmint & polka är också en favorit (nu pratar vi barndomsminnen och att farmor alltid hade en tablettask Emser när man kilade över) men även vanilj- och havssalt är en kola som alltid slinker ner. Testa de du kommer säkert att hitta en egen favorit!

Och om du undrar, så har jag inte idétorka vad gäller inläggen men däremot har jag insett att dygnet har alldeles för lite timmar för att jag ska hinna med att göra allt jag vill. I helgen (om jag inte hinner innan) lovar jag att lägga ut de bröd jag bakat och så kommer det en alldeles speciell tårta också. Men den kommer tidigast på söndagen då mottagaren ska se den först.

Kommentarer

Populära inlägg