Ibland blir man bara förvånad

Jag gillar att handla på Urban Deli på Söder och tänkte i helgen att jag skulle köpa mitt bröd där. Det är ju ändå de som har surdegshotellet (ehm, annars kan man ju lämna sin surdeg till en bakande kompis som kan mata på den, jag kommer alltså inte lämna in min när jag åker till Spanien på semester i sommar) så man förväntar sig att det ska vara bra bröd utan jäst. Kommer till Urban Deli och hittar på innehållsförteckningen jäst. Kom igen, kan jag fixa bra bröd hemma med bara min surdeg så borde de även kunna fixa det på platsen för surdegshotellet. De borde ju ha flera aktiva surdegar på gång där och om jag nu skulle lämna in min surdeg där skulle jag bara vara glad om de ville baka på den.

Slutade med att jag köpte bröd på Bröd & salt i Moodgallerian som av någon anledning har honung i sitt bröd, men det känns ändå som att honung är lite mer naturligt, och mycket godare än jäst :)

Kommentarer

Populära inlägg