Baksidan med att baka

Ingen har väl kunnat undgå att jag älskar bullar (ah, bulle, kungen av bakverk, skulle jag få välja en sak att äta i framtiden av sötsaker så blir det en bulle, det går att variera i all evinnerlighet), kakor, goda ostar och god mat. Det finns som sagt en baksida med detta och det kallas viktuppgång. Det värsta jag vet är när man får det att låta så enkelt att jag kan proppa i mig massor och går inte upp i vikt (om jag är avundsjuk på det- mycket). Jag har fått lite bättre förbränning med åren men fortfarande kan jag knappt se åt en bulle utan att den magiskt suger in sig på kroppen.

Så vad gör man? Man får helt enkelt snöra på sig träningsskorna och bara köra.
Ett tips är att ha riktigt bra musik i öronen, ett annat att visualisera sig målet. Så, det är därför jag sitter här nu framför datorn och har ont i benen och är alldeles för trött för att skriva om något annat. Men, det jag vill säga är att man kan äta allt, men inte alltid och man kan äta allt, men inte för mycket. Att träna underlättar båda de här sakerna då man känner att man kan unna sig lite extra. Och när man väl gör det så kan man samtidigt satsa på kvalité och köpa bra varor!
Vi kanske ses i spåret! Och för dig som undrar, nej, det här kommer inte att bli en träningsblogg men som sagt det gäller att hålla reda på plus- och minuskontot vad gäller kaloriintaget- speciellt när man är en gottegris som jag är!

Kommentarer

Populära inlägg