Middagslathet en lördagskväll

Igår kväll var det egentligen meningen att det skulle ha ätits musslor hemma, men det var slut i affären och en ny lösning fick kommas på och det fick bli färska räkor och havskräftor (tur att man har en snäll mamma som köper hem god mat) med lite goda tillbehör.

Från vänster ser man vispat smör (som jag fick lära mig igår att man INTE an göra på osaltat smör), sojamajonnäs (en idé jag snott från pontus!) där man blandar ner en god soja i majonnäsen, hembakt baguette och sedan en aioli. Och den som undrar, nej, jag har inte gjort majonnäsen själv, jag försökte för några år sedan och det smakade tapetklister (eller som tapetklister doftar). Men det kanske kan bli månadens utmaning i juni.



Så, är man lite lat en lördag och har en snäll förälder, pojkvän/flickvän, sambo, kompis så är skaldjur perfekt. Behövs inte så mycket förberedelser och är otroligt gott!

Kommentarer

Populära inlägg