Lite lyxfrukost

Ett snabbt inlägg innan jag ska iväg och yoga.

Det kan nog inte ha undgått någon att jag gillar att äta ute, men mer än att äta ute älskar jag något mer- frukost ute. Det är höjden av lyx att gå ut en härlig morgon, sätta sig på en uteservering och äta frukost. Mitt allra mesta favoritställe att göra det på är Petite France på Kungsholmen (det bästa är att de serverar sitt frukostpaket hela dagen). En frukost bestående av färskpressad apelsinjuice, kaffe ellerte, smörgås med ost, ost/skinka elller bara skinka, choquette och världens godaste yoghurt med müsli på. Kan ligga och längta efter den där yoghurten, så otroligt god och tjock och nu ska jag sluta prata om den. Idag blev det inte hela frukostkitet men däremot så hade jag möte på Kungsklippan imorse och passade på att slinka förbi och köpa mig en ostfralla, som sedan blev en eftermiddagsfralla.

Men den var lika god då, nästan godare och den där osten är farligt god, ge mig en stor bit av den och den skulle vara borta inom en sekund. Vet inte vad den heter däremot, mer än att den är ruggigt god!



Så, veckans tips, frukost på petite france, men kom tidigt på helgen, ofta ringlar kön långt ut på gatan vid halv tio tiden på helgen.

Kommentarer

Populära inlägg