Malins franska maraners gåva

Vissa vänner kan det gå flera månader mellan gångerna man träffar de och sen när man väl ses känns det som att det var igår man senast sågs. Precis så är det men min kompis Malin som jag pluggade med tillsammans en gång i tiden. Idag blev jag lite extra glad, jag fick nämligen tre stycken nyvärpta ägg som Malins tre franska maraner höns Pippo (döpt av Malins son), Nora och Kringlan hade producerat samma morgon.

Hur fint är det inte, t.o.m. sågspånet är kvar. Helt fantastiskt!

Det svåraste frågan blev dock- vad ska jag göra med dem? Såna här ägg vill man ju inte göra vad som helst med utan de ska användas i något lite mer speciellt. Jag funderar lite på att ha dem till briocher, kungen av bröd, men har inte riktigt bestämt mig än. Annars kan en god sockerkaka förgylla vilken dag som helst. Hm, får klura på det tills helgen. Eb sån här fin present måste man göra något riktigt bra med!

Kommentarer

Populära inlägg