Om att bjuda folk på middag

Hade tänkt skriva om mitt pannkaksgräddande här men har fått migränanfallet från helvetet och vill inte sitta här längre än nödvändigt (usch vad illa det lät) och fibbla med bilder så tar nog det imorgon om jag hinner efter yogan. har ju massor att skriva om nu; pavé, durumpavé, pizza, pannkakor och så har jag bestämt mig för lakritsfestival i helgen och så har jag handlat bakelser idag. Pust! Mycket på gång!

Men, så kom jag på ett uppslag idag utav en kompis faktiskt, det här med att bjuda folk på middag. Jag älskar att laga mat men det är väldigt sällan som jag faktiskt har gäster över på middag, oftast blir det att man går ut och äter, vilket också är trevligt men det är också kul att komma hem till någon och få fixa något själv. Då är det tur att man har vänner som bjuder hem sig till en på middag (och vill du att det ska vara en överraskningsmeny så läs inte vidare). Middagen var given, det får bli vegetarisk pizza med surdegsbotten och topping av zucchini, morötter, svamp och mozzarella och med en vitlökssås till. Vansinnigt gott och något jag gör alltför sällan! Bara att ha sås till pizza är så underskattat i Sverige! Sen började huvudet snurra igen, efterrätt, hm, vad kan jag göra, jag tror att det blir vaniljglass smaksatt med citron och så ska jag ge mig på att göra små minimaränger, synd om vitorna går till spillo efter glassgörandet. Kanske har det kommit några goda bär i butiken också (annars får man fuska med amerikanska blåbär). Längtar redan, ska bli jättekul!

Kommentarer

  1. Mmm, känner mig träffad. Ser absolut fram emot detta! Bra att du är så lättinspirerad. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, problemet är väl att jag har för mycket idéer i huvudet, du får skaffa en större magsäck helt enkelt :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg