Lunch på Rival

Får man säga tack och lov för Rikskuponger! Tack vare de blev inte helgen alltför torftig då jag kunde unnan mig en lunch på stan igår, rättare sagt Rival vid Mariatorget. Jag är lite kluven till Rival, ibland är servicen i kassan jätteseg (man undrar vem som gör arbetsschemat där) men igår flöt det på riktigt bra och det blev en chevré chaud till mig som låg på en bädd av ruccolasallad, mangold, körsbärstomater, röd paprika och morotsslantar. Chevré chauden låg på ett surdegsbröd och över getosten hade de ringlat honung. Jättegott och getost- mums!
Dagens sällskap som var min mamma tog en ceasarsallad med kycklingfilé som låg på en bädd av romansallad och kärsbärstomater och caesardressingen (som bl.a. innehåller ägg och sen kommer jag inte ihåg, men den är inte så svår att göra själv). Kycklingen var sedan täckt med hyvlad parmesanost och brödkrutonger.
Mamma rapporterar att salladen var god.

Om jag ska vara lite negativ så tog det lite lång tid innan maten kom in om jag ska vara lite petig och minus för att man måste be om glas till drickan tre gånger. Plus är att det är en trevig lokal, god mat och gillar man att kändisspana så brukar man aldrig gå bet på den punkten.

Kommentarer

Populära inlägg