Lakritsbakelse

I helgen är det lakritsfestival på Münchenbryggeriet. Jag har lite skral ekonomi i slutet av månaden men jag är extremt sugen på att gå- är en riktig lakritsråtta. Därför blev jag extra glad när jag såg att ett av mina favoritställen PO Choklad och konditori skulle ha en lakritsbakelse den här veckan.

Behöver jag nämna att jag ringde fem minuter efter att jag sett det på Facebook?


Visst är de oerhört vackra!De är täckta med en lakritsglaze och toppade med havssalt och inuti bestod de av en lakritsbrulé insvept i en härligt rosa hallonmousse.

Hur de smakade? De var himmelskt goda, den där moussen som bara smälte i munnen och den där glazen som kändes lite chokladig. Mums! Ska jag säga något negativt, lakritsråttan i mig hade velat haft mera lakritssmak, den hade kunnat vara starkare i lakritsbrulén som fanns inne i bakelsen då hallonmoussen lite tog över. Dock kul att man vågar pröva något nytt och det är något som jag tycker man alltid får på PO, nya smakupplevelser och intressanta texturkombinationer!!! Det ligger lite off men är VÄL värt ett besök!!!

Kommentarer

Populära inlägg