Ögonblicket ni alla väntat på- den försvunna bullen återfunnen

Plötsligt händer det, den här veckan som kommer har jag bestämt mig att helt dra ner på sötsaker och annat gottis och för att klara mig igenom det så var jag igår och köpte kungen av bullar- Kardemummabulle på Söderbergs bageri. Och den här gången lyckades jag fånga den på bild innan den mysteriskt försvann ut i världsrymden (mer kallad magen).
Så här ser den ut, bästa bullen, enligt mig (och förutom mina egna):

Det jag älskar med den här bullen är att den är så saftig och att det inte snålas med ingredienserna samt att man har grovmalen kardemumma på. Det finns inget bättre och det är tusen gånger bättre att mala kardemummakärnorna själv än att köpa malen kardemumma som tappar smak efter att man öppnat påsen. Kardemummakärnor finns i vanliga butiker och mals i en helt vanlig pepparkvarn. Testa att göra det själv nästa gång- du kommer inte att ångra det!

Passade också på att köpa deras väldigt goda skorpor, perfekt att göra om man får bullar över. Skär dem i en cm tjocka skivor och lägg in i ugnen på svag temperatur tills de har torkat. Jag gjorde det i vintras med mina saffransbullar och fick julen att vara ännu längre.

Och kanske bäst av allt igår, nu har uteserveringen öppnat. Nu är det bara att hoppas och vänta på vårens ankomst! Ha en trevlig söndag! Söderbergs har öppet tisdag- fredag 7.00-18.00 och lördagar 8.00-15.00, bara så ni vet...



Kommentarer

Populära inlägg