Söderbergs helgbröd

Japp, fortsätter att göra riktig ordentlig smygreklam för Söderbergs. Det jag tänkte skriva den här gången, och som jag tycker är riktigt roligt, är att de till varje veckoslut gör ett helgbröd. Det har varit allt från soltorkade tomater i brödet, till timjan, till fetaost. Den här helgen var det dags för tomat och fetaostbröd.

Måste erkänna att jag var lite skeptisk, det tog mig lång tid att lära mig äta soltorkade tomater och kan tycka att soltorkade tomater i bröd ger en smak av (är du känslig fortsätt läsa vid nästa stycke) ............ spya och få alltid lite dåliga vibbar av såna där läskiga kex med pizzasmak som fanns förut (eller finns de fortfarande?)

I alla fall så beslöt jag mig för att testa brödet ändå (och en bulle som försvann fasligt fort) och det var riktigt gott. Kanske mest för att det var färska tomater i och en lagom mängd med fetaost så att det inte tog över i brödet. Och det var riktigt saftigt också! Och fin inkråm.

Det är synd att inte fler bagerier gör det här, hittar på lite nytt då och då, ofta kör de flesta i samma hjulspår. Inget fel i det, men ibland kan det som kund vara kul att få pröva något helt nytt och kanske bli inspirerad till att själv skapa någon ny kreation i brödväg. Hur ska man annars utveckla sig?

Kommentarer

Populära inlägg