Push my button

Och igår var det pepparkaksbak på gång. Och visst ser de ut som små knappar när de ligger där på plåten:

Receptet är fortfarande hemligt och en hemlighet inom familjen. Kan bara säga att jag inte blev helt nöjd med resultatet. I vanliga fall brukar de vara lite knäckiga och även fast jag tog i dubbelt av huvudkrddan så tycker jag att de smakar mesigt. Det kan bero på två saker; antingen fick degen ligag för länge i kylen (fem dagar) eller så ska man helt enkelt inte halvera mängden deg. Men men, inte så mycket att göra åt nu och de på jobbet blev väldigt glada i alla fall (och snälla förhoppningsvis) och nu hoppas jag att de uppskattas av nästa person som ska få dem.

Jag tycker alltid att det jag gör smakar lite sådär och det säger jag inte för att jag ska få världens hurrakör som säger tvärtom, vet inte om det har att göra med att man hinner tröttna på smakerna medan man bakar eller att man har taskiga smaklökar. Då är det bra att andra uppskattar det man gör.

Kommentarer

Populära inlägg