Sur Eric eller historien om den försvunna bullen

I helgen koncentrerade jag mig mest på mat och gottsaker och det blev inte så mycket brödbak. Nu har jag satt en durumpavé som ska bakas ut på fredag men innan dess så behövs det bröd hemma så var på mitt vanliga ställe, Söderbergs bageri, och köpte en Sur Eric. Fråga mig inte vad det är i den jag skulle tippa på en blandning av vete och råg och surdeg. Gott är det i alla fall och jag gillar också att man kan få den som en halva om man inte vill ha en hel. Helt perfekt.

och så fick jag med lite smygreklam också.

Idag inträffade samma sak igen, jag köpte en bulle som jag skulle ta kort på men den försvann mystiskt mellan köket och datorn. Någon som erfarit samma sak, finns det svarta hål i lägenheten eller har vi bara att göra med en kardemummaälskande människa? Just nu är jag enormt sugen på saffransbröd och det ligger väldigt bra till att jag kanske gör det i helgen. Kommer att ha mina två assistenter på besök och även om de inte kan hjälpa till med knådning och annat så brukar de vara duktiga på att sitta nedanför och hejja på (eller hoppas att något trillar ner...)

Kommentarer

Populära inlägg